Welkom bij het privacybeleid van iReport

iReport respecteert uw privacy en doet er alles aan om uw persoonsgegevens te beschermen. Dit privacybeleid zal u informeren over hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens wanneer u onze website bezoekt (ongeacht waar u deze bezoekt) of wanneer u onze digitale diensten en producten gebruikt en u vertellen over uw privacyrechten en hoe de wet u beschermt.

Belangrijke informatie en wie we zijn

Dit privacybeleid is opgesteld namens iReport, een product van de Koninklijke HaskoningDHV Groep B.V. Royal HaskoningDHV is de beheerder en verantwoordelijke voor deze website en voor uw persoonlijke gegevens die u via deze website verstrekt. In sommige gevallen is Royal HaskoningDHV echter de gegevensverwerker, bijvoorbeeld voor onze digitale producten en/of diensten.

Als u vragen heeft over dit privacybeleid, inclusief verzoeken om uw wettelijke rechten uit te oefenen, neem dan contact op met de iReport-administratie door een e-mail te sturen naar ireport@rhdhv.com.

Wijzigingen in het privacybeleid en uw plicht om wijzigingen aan ons door te geven.

We houden ons privacybeleid regelmatig bij. Deze versie is voor het laatst bijgewerkt op 12 december 2021.

Het is belangrijk dat de persoonlijke gegevens die we over u bewaren juist en actueel zijn. Houd ons op de hoogte als uw persoonlijke gegevens veranderen tijdens uw relatie met ons.

Links van derden

Deze website kan links bevatten naar websites van derden, plug-ins en applicaties. Als u op die links klikt of die verbindingen inschakelt, kunnen derden mogelijk gegevens over u verzamelen of delen. Wij hebben geen controle over deze websites van derden en zijn niet verantwoordelijk voor hun privacyverklaringen. Wanneer u onze website verlaat, raden wij u aan om het privacybeleid van elke website die u bezoekt te lezen.

De gegevens die we over u verzamelen

Persoonsgegevens zijn alle informatie over een persoon aan de hand waarvan die persoon kan worden geïdentificeerd. Het bevat geen gegevens waarvan de identiteit is verwijderd (anonieme gegevens).

We kunnen verschillende soorten persoonlijke gegevens over u verzamelen, gebruiken, opslaan en overdragen, die we als volgt hebben gegroepeerd:

  • Identiteitsgegevens zoals voornaam, achternaam, gebruikersnaam of vergelijkbare identificatie (bijv. wachtwoorden), titel werkgever en geslacht.

  • Contactgegevens omvatten factuuradres, afleveradres, e-mailadres en telefoonnummers.

  • Profielgegevens omvatten uw gebruikersnaam en wachtwoord, aankopen of bestellingen die door u zijn gedaan, uw interesses, voorkeuren, feedback en antwoorden op enquêtes.

  • Technische gegevens omvatten internetprotocoladres (IP), browsertype en -versie, tijdzone-instelling en -locatie, typen en versies van browserplug-ins, besturingssysteem en platform en andere technologie op de apparaten die u gebruikt om toegang te krijgen tot deze website.

  • Gebruiksgegevens bevatten informatie over hoe u onze website, producten en diensten gebruikt.

  • Marketing- en communicatiegegevens omvatten uw voorkeuren voor het ontvangen van marketing van ons en onze derde partijen en uw communicatievoorkeuren. We streven ernaar om u keuzes te bieden met betrekking tot het gebruik van bepaalde persoonlijke gegevens, met name op het gebied van marketing en reclame. U ontvangt marketingcommunicatie van ons als u informatie bij ons hebt aangevraagd of digitale producten of diensten van ons hebt gekocht en u zich niet hebt afgemeld voor het ontvangen van die marketingcommunicatie.

  • Geaggregeerde gegevens zoals statistische of demografische gegevens voor welk doel dan ook. Geaggregeerde gegevens kunnen worden afgeleid van uw persoonlijke gegevens, maar worden wettelijk niet als persoonlijke gegevens beschouwd, aangezien deze gegevens uw identiteit niet direct of indirect onthullen. We kunnen bijvoorbeeld uw gebruiksgegevens samenvoegen om het percentage gebruikers te berekenen dat toegang heeft tot een specifieke websitefunctie. Als we echter geaggregeerde gegevens combineren of verbinden met uw persoonlijke gegevens zodat deze u direct of indirect kunnen identificeren, behandelen we de gecombineerde gegevens als persoonlijke gegevens die zullen worden gebruikt in overeenstemming met dit privacybeleid.

We verzamelen geen Speciale Categorieën Persoonsgegevens over u (dit omvat details over uw ras of etniciteit, religieuze of filosofische overtuigingen, seksleven, seksuele geaardheid, politieke opvattingen, vakbondslidmaatschap, informatie over uw gezondheid en genetische en biometrische gegevens ).

Hoe worden uw persoonsgegevens verzameld?

We gebruiken verschillende methoden om gegevens van en over u te verzamelen, onder meer via:

  • Directe interacties. U kunt ons uw Identiteitsgegevens verstrekken door formulieren in te vullen of door met ons te corresponderen per post, telefoon, e-mail of anderszins. Dit omvat persoonsgegevens die u verstrekt wanneer u:

    • zich abonneren op onze dienst of publicaties;

    • verzoeken om marketing naar u toe te sturen;

    • geef ons feedback of neem contact met ons op.

  • Geautomatiseerde technologieën of interacties. Terwijl u onze website gebruikt, verzamelen we automatisch technische gegevens over uw apparatuur, browse-acties en patronen. Wij verzamelen deze persoonsgegevens door gebruik te maken van cookies en andere gelijkaardige technologieën. U kunt uw browser instellen om alle of sommige browsercookies te weigeren, of om u te waarschuwen wanneer websites cookies plaatsen of openen. Als u cookies uitschakelt of weigert, houd er dan rekening mee dat sommige delen van deze website ontoegankelijk kunnen worden of niet goed werken. Voor meer informatie over de cookies die we gebruiken, zie ons Cookiebeleid.

  • Derden of openbaar beschikbare bronnen. We zullen persoonlijke gegevens over u ontvangen van verschillende derde partijen en openbare bronnen, zoals hieronder uiteengezet:

    • analyseproviders, zoals Google Analytics die binnen of buiten de EER kunnen zijn gevestigd;

    • advertentienetwerken zoals LinkedIn die zich binnen of buiten de EER kunnen bevinden; en

    • aanbieders van zoekinformatie zoals Google die binnen of buiten de EER kunnen zijn gevestigd.

  • Contact-, financiële en transactiegegevens van aanbieders van technische, betalings- en bezorgdiensten.

Hoe we uw persoonlijke gegevens gebruiken

We zullen uw persoonlijke gegevens alleen gebruiken als de wet ons dat toestaat. Meestal zullen we uw persoonlijke gegevens gebruiken in de volgende omstandigheden:

  • Waar we het contract moeten uitvoeren dat we op het punt staan ​​te sluiten of met u zijn aangegaan.

  • Waar het noodzakelijk is voor onze legitieme belangen (of die van een derde partij) en uw belangen en fundamentele rechten niet prevaleren boven die belangen.

  • Waar we moeten voldoen aan een wettelijke verplichting.

  • U hebt ons toestemming gegeven om uw persoonlijke gegevens te verwerken, die u op elk moment kunt intrekken door contact met ons op te nemen.

Doeleinden waarvoor we uw persoonsgegevens zullen gebruiken

We hebben hieronder in tabelvorm een beschrijving gegeven van de manieren waarop we van plan zijn uw persoonlijke gegevens te gebruiken en op welke rechtsgronden we ons baseren om dit te doen. We hebben waar nodig ook vastgesteld wat onze legitieme belangen zijn.

Houd er rekening mee dat we uw persoonlijke gegevens voor meer dan één wettelijke grond kunnen verwerken, afhankelijk van het specifieke doel waarvoor we uw gegevens gebruiken. Neem contact met ons op als u details nodig heeft over de specifieke rechtsgrond waarop we ons baseren om uw persoonsgegevens te verwerken wanneer er meer dan één grond is uiteengezet in de onderstaande tabel.

Doel/activiteit

Type gegevens

Wettelijke basis voor verwerking inclusief basis van legitiem belang

Om onze relatie met u te beheren, waaronder:

(a) U vragen een recensie achter te laten of een enquête in te vullen

(a) Identiteit

(b) Contactpersoon

(c) Profiel

(d) Marketing en communicatie

(a) Uitvoering van een contract met u

(b) Noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting

(c) Noodzakelijk voor onze legitieme belangen (om onze administratie up-to-date te houden en te bestuderen hoe klanten onze producten/diensten gebruiken)

Om ons bedrijf en deze website te beheren en te beschermen (inclusief probleemoplossing, gegevensanalyse, testen, systeemonderhoud, ondersteuning, rapportage en hosting van gegevens)

(a) Identiteit

(b) Contactpersoon

(c) Technisch

(a) Noodzakelijk voor onze legitieme belangen (voor het runnen van ons bedrijf, het leveren van administratie- en IT-diensten, netwerkbeveiliging, om fraude te voorkomen en in het kader van een bedrijfsreorganisatie of groepsherstructurering)

(b) Noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting

Om data-analyse te gebruiken om onze website, producten/diensten, marketing, klantrelaties en ervaringen te verbeteren

(a) Technisch

(b) Gebruik

Noodzakelijk voor onze legitieme belangen (om soorten klanten voor onze producten en diensten te definiëren, om onze website up-to-date en relevant te houden, om ons bedrijf te ontwikkelen en om onze marketingstrategie te informeren)

Openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens

We kunnen uw persoonsgegevens delen met de hieronder vermelde partijen voor de doeleinden uiteengezet in de tabel Doeleinden waarvoor we uw persoonsgegevens hierboven zullen gebruiken.

  • Waar we het contract moeten uitvoeren dat we op het punt staan ​​te sluiten of met u zijn aangegaan.

  • Waar het noodzakelijk is voor onze legitieme belangen (of die van een derde partij) en uw belangen en fundamentele rechten niet prevaleren boven die belangen.

  • Waar we moeten voldoen aan een wettelijke verplichting.

  • U hebt ons toestemming gegeven om uw persoonlijke gegevens te verwerken, die u op elk moment kunt intrekken door contact met ons op te nemen

  • Interne Derden; andere bedrijven binnen de Koninklijke HaskoningDHV Groep B.V.

  • Externe Derden zoals dienstverleners die optreden als verwerkers die IT- en systeembeheerdiensten leveren.

Internationale overschrijvingen

Wij delen uw persoonsgegevens binnen de Koninklijke HaskoningDHV Groep B.V. Dit kan betekenen dat uw gegevens worden doorgegeven buiten uw woonland.

Telkens wanneer we uw persoonlijke gegevens uit uw land van verblijf overdragen, zorgen we ervoor dat deze een vergelijkbare mate van bescherming wordt geboden door ervoor te zorgen dat ten minste een van de volgende waarborgen wordt geïmplementeerd:

  • Wij geven uw persoonsgegevens alleen door aan landen die geacht worden een passend beschermingsniveau voor persoonsgegevens te bieden.

  • Waar we gebruik maken van bepaalde dienstverleners, kunnen we gebruik maken van specifieke contracten die persoonlijke gegevens dezelfde bescherming bieden als in de EER.

Dataveiligheid

We hebben passende beveiligingsmaatregelen genomen om te voorkomen dat uw persoonlijke gegevens per ongeluk verloren gaan, gebruikt worden of op ongeoorloofde wijze worden geopend, gewijzigd of openbaar gemaakt. Daarnaast beperken we de toegang tot uw persoonlijke gegevens tot die werknemers, agenten, contractanten en andere derden die een zakelijke noodzaak hebben om hiervan op de hoogte te zijn. Zij verwerken uw persoonsgegevens alleen in opdracht van ons en hebben een geheimhoudingsplicht.

We hebben procedures ingevoerd om elke vermoedelijke inbreuk op persoonsgegevens aan te pakken en zullen u en elke toepasselijke regelgever op de hoogte stellen van een inbreuk waar we wettelijk verplicht zijn dit te doen.

Dataretentie

Hoe lang gebruiken jullie mijn persoonsgegevens?

We bewaren uw persoonlijke gegevens alleen zolang als redelijkerwijs nodig is om de doeleinden te vervullen waarvoor we ze hebben verzameld. We kunnen uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren in het geval van een klacht of als we redelijkerwijs vermoeden dat er een kans is op een rechtszaak met betrekking tot onze relatie met u.

Om de juiste bewaartermijn voor persoonlijke gegevens te bepalen, houden we rekening met de hoeveelheid, aard en gevoeligheid van de persoonlijke gegevens, het potentiële risico op schade door ongeoorloofd gebruik of openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens, de doeleinden waarvoor we uw persoonlijke gegevens verwerken en of we deze doeleinden kan bereiken via andere middelen en de toepasselijke wettelijke, regelgevende, fiscale, boekhoudkundige of andere vereisten.

In sommige omstandigheden zullen we uw persoonlijke gegevens anonimiseren (zodat deze niet langer met u in verband kunnen worden gebracht) voor onderzoeks- of statistische doeleinden, in welk geval we deze informatie voor onbepaalde tijd kunnen gebruiken zonder u hiervan op de hoogte te stellen.

Uw wettelijke rechten

Onder bepaalde omstandigheden heeft u rechten op grond van de wetgeving inzake gegevensbescherming met betrekking tot uw persoonlijke gegevens. U hebt:

  • Het recht op toegang en het recht om uw persoonsgegevens te kopiëren.

  • Het recht om uw toestemming in te trekken.

  • Het recht op rectificatie.

  • Het recht op gegevensoverdraagbaarheid.

  • Het recht om uw persoonsgegevens te wissen.

  • Het recht van bezwaar.

  • Het recht op beperking van de verwerking.

U hebt ook het recht om te allen tijde een klacht in te dienen bij de gegevensbeschermingsautoriteit van uw land. We zouden het echter op prijs stellen als u de kans krijgt om uw zorgen weg te nemen voordat u de autoriteiten benadert, dus neem in eerste instantie contact met ons op.

Met wie moet u contact opnemen voor toegangsrechten voor personen?

Als u een van de hierboven uiteengezette rechten wilt uitoefenen, neem dan contact met ons op via ireport@rhdhv.com.

U hoeft geen vergoeding te betalen om toegang te krijgen tot uw persoonlijke gegevens (of om een ​​van de andere rechten uit te oefenen). We kunnen echter een redelijke vergoeding in rekening brengen als uw verzoek duidelijk ongegrond, repetitief of buitensporig is. Als alternatief kunnen we in deze omstandigheden weigeren om aan uw verzoek te voldoen.

Mogelijk moeten we specifieke informatie van u vragen om ons te helpen uw identiteit te bevestigen en uw recht op toegang tot uw persoonlijke gegevens te waarborgen (of om uw andere rechten uit te oefenen). Dit is een beveiligingsmaatregel om ervoor te zorgen dat persoonlijke gegevens niet worden bekendgemaakt aan personen die geen recht hebben om deze te ontvangen. We kunnen ook contact met u opnemen om u om meer informatie te vragen met betrekking tot uw verzoek om onze reactie te versnellen.

We proberen binnen een maand op alle legitieme verzoeken te reageren. Soms kan het langer dan een maand duren als uw verzoek bijzonder complex is of als u meerdere verzoeken heeft gedaan. In dit geval zullen we u op de hoogte stellen en u op de hoogte houden.